دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین از خواص بی نظیر خمیر خرما می باشد، این ماده غذایی پر خاصیت را می توان در کلوچه خرمایی استفاده کرد، که طعم های مختلف آن زیاد است و خرید نوع مرغوب آن بستگی به ذائقه شما دارد.

خواص خمیر خرما

بسیاری از متخصصان طب سنتی تاکید بر این موضوع دارند که روزانه یک قاشق خمیر خرما مصرف شود تا از خواص بی نظیر آن بهره برد، این محصول دارای قند بسیار کم، کلسیم، پتاسیم و منیزیم بالا است و همچنین دارای مقدار زیادی اسید فولیک و آهن است، خمیر خرما به علت کالری کمی که دارد برای لاغری بسیار موثر است.

خمیر خرما طعم های مختلفی دارد و از همین رو طبع میزان گرمی آن ها باهم متفاوت می باشد، خمیر خرما گردویی، دارچینی، زنجبیلی و غیره طبعی گرمتر از خمیر خرما ساده دارند.

خمیر خرما سرشار از ویتامین A، ویتامین C و همچنین ویتامینهای گروه B می باشد، و همچنین سرشار از آنتی اکسیدانهای مفید برای بدن می باشد، یک قاشق غذا خوردی خمیر خرما تقریبا ۴۰ کالری دارد و از این رو برای لاغری بسیار تاثیر گذار است.

خمیر خرما فواید بسیاری برای پوست دارد، این چاشنی خوشمزه و پر خاصیت دارای آنتی اکسیدان و سرشار از ویتامین سی می باشد که برای شادابی و طراوت پوست همچنین جلوگیری از پیری بسیار مفید بوده و از التهاب جلوگیری می کند، همچنین خمیر خرما دارای ماده موثری است که باعث خاصیت ارتجاعی پوست شده و پیری زود رس را در آن کاهش می دهد، خمیر خرما باعث استحکام و درخشندگی در موها می شود مواد معدنی و ترکیبات آلی موجود در این ماده غذایی به سلامت مو و افزایش استحکام آنها کمک بسزایی می کند و مصرف مداوم خمیر خرما به براق شدن آنها کمک می کند.

خمیر خرما به بهبود هضم غذا بسیار کمک می کند، بهبود عملکرد ماهیچه ها و کارایی سیستم عصبی از مواردی هستند که ویتامینهای گروه بی، در عملکرد درست آن نقش مهمی دارد خمیر خرما هم سرشار این نوع ویتامین است پس مصرف آن به هضم درست و اصولی غذا کمک کرده و برای تسکین مشکلات معده مانند یبوست و نفخ و همچنین گرفتگی روده بسیار مفید و موثر می باشد.

جلوگیری و کمک به درمان سرطان یکی از چند خواص خیلی مهم خمیر خرما است، پژوهشگران در این زمینه تحقیقات بسیاری زیادی انجام دادند که نشان گر این موضوع می باشند که مصرف خمیر خرما به علت آنتی اکسیدانهای خیلی قوی که دارد می تواند از خطر مبتلا شدن به سرطان کمک بسیار زیادی کنند و همچنین اثرات رادیکالهای منفی در بدن را از بین ببرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن در این دوره به علت وجود انواع بیماریهایی ویروسی از جمله کرونا بسیار مهم و حیاتی می باشد از این رو خمیر خرما به علت دارا بودن ویتامین سی که با تحریک گلبولهای سفید خون به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و همچنین و از بروز بیماریهایی مانند ابتلا شدن به انواع عفونتها و سرماخوردگی جلوگیری می کند.

جلوگیری از آلزایمر هم یکی دیگر خواص این ماده خیلی مفید است، خمیر خرما دارای آنتی اکسیدان خیلی زیادی است که می تواند تا حدود خیلی زیادی از حافظه در برابر این بیماری محافظت کرده، پس شما می توانید با خمیر خرما در دسرها و میان وعده های خود نقش مهمی بر درمان و جلوگیری از بیماری آلزایمر داشته باشید.

مصرف خمیر خرما به سلامت قلب کمک بسیار زیادی می کند محققان در این زمینه مطالعات بسیاری که داشتند به این نتیجه رسیده اند که خمیر خرما از ضخیم شدن و سفت شدن شریانهای قلب جلوگیری می کند و همچنین تجمع کلسترول در رگها را کاهش می دهد، خمیر خرما فشار خون را کاهش می دهند افرادی که دچار این بیماری هستند می تواند با مصرف مقداری خمیر خرما در روز فشار خون خود را کنترل کنند.

مصرف خمیر خرما باعث سوخت و ساز در بدن می شود و توصیه می شود افرادی که قصد لاغری دارند باید ناشتا از این ماده غذایی خوشمزه استفاده کنند، مصرف خمیر خرما به صورت ناشتا به اثر بخشی و جذب بهتر آن کمک بسزایی می کند.

خمیر خرما به پاکسازی کبد زیادی می کند و می تواند مواد زائد و سمی را از بدن افراد دفع کند، این ماده حتی برای درمان کبد چرب هم خیلی مفید است به صورت که باید روزانه به صورت ناشتا یک قاشق غذا خوری از خمیر خرما را مصرف کرده تا اثر مناسبی بر روی بدن شما گذاشته و به روند درمان کبد چرب کمک کند، مصرف خمیر خرما برای تقویت قوای جنسی در مردان بسیار موثر بوده و از سرطان پروستات کمک بسیار زیادی می کند.

خرید خمیر خرما مرغوب و تازه  

به عنوان چاشنی در کیک، نان، کلوچه، حلوا و غیره از خمیر خرما استفاده می شود، این خوشمزه ها به علت طعم بسیار خوش خمیر خرما از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین میان وعده های ایرانی به شمار می آیند که خواهان بسیار زیادی دارند، همچنین بسیار پر خاصیت بوده و می توانند غذایی را که مصرف می کنید را مفید تر کرده و به سلامت بدن کمک کنند.

خرید خمیر خرما مرغوب و تازه در دنیای امروز متاسفانه چالش های زیادی دارد که یکی از این موارد کلاهبرداری هایی است که به سبب آن ها ممکن است هر ماده دیگری را به جای خمیر خرما به شما بفروشند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم خمیر خرما را از برند هایی که می شناسید تهیه کنید و سعی نکنید در خانه آن را تهیه کنید زیرا دردسرهای بسیاری را همراه خود دارد.

برای خرید خمیر خرما به چند نکته به طور خلاصه اشاره می کنیم که عبارتند از؛

  • توجه بسیار زیاد به بسته بندی محصول
  • شناسایی برند های محبوب و معروف
  • توجه داشتن به اینکه چه موادی در این محصول به کار رفته است

شما می توانید برای خرید خمیر خرما خوب تازه، در انواع طعم های نارگیلی، زنجبیلی، هلی، پسته ای، گردویی و غیره با قیمتی بسیار خوب و مناسب به سایت ما مراجعه نموده و سفارش خود را از طریق تماس تلفنی با شماره درج شده ثبت نمایید تا علاوه بر خریدی مقرون به صرفه از هدر رفتن وقت خود جلوگیری کنید.

1 دیدگاه

  • خرما شیرین هست ولی قندش پایین
    و مواد مغذی و ویتامین های داخل خرما هم برای سلامتی بدن مفید هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *