بهترین کیفیت از خمیر خرما در استان بوشهر تولید می شود که دلیل آن دسترسی آسان به انواع مرغوب خرماهای خوشمزه و خوش طعم می باشد.

آنچه در اینجا می خوانید!

خمیر خرما در بوشهر

همه مصرف کنندگان خرما و فرآورده های آن به خوبی می دانند بهترین خمیر خرما را می توان در بوشهر یافت که علاوه بر بازارهای داخلی طی چند سال اخیر مشتریان متعددی در خارج از کشور پیدا کرده و در بخش صادرات هم مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی خمیر خرما از آن جهت تولید می شود زیرا برخی از مصرف کنندگان با خوردن پوست خرما و یا جداسازی هسته آن مشکل دارند و یا هنگام تهیه کیک و کلوچه ترجیح می دهند زمان زیادی را صرف پوست کندن و هسته گیری خرما نکرده و کار را با سرعت بالاتری پیش ببرند.

می توان خمیر خرما را به شکل لقمه ساندویچی برای کودکان درست و جایگزین تنقلات مضر و بی فایده برای تغذیه مدرسه کرد هرچند که هیچ محدودیتی در مورد گروه سنی مصرف کننده خرما و تمامی فرآورده های آن وجود ندارد و حتی نوزادان هم از 8 ماهگی مجاز به مصرف آن بوده و حتی در رژیم غذایی اجباری آن ها قرار می گیرد.

به همین دلیل مادرانی که یک یا چند فرزند در خانه دارند چه در سنین کودکی باشند و یا نوجوانی از جمله مشتریان پروپا قرص خمیر خرما هستند زیرا با فواید زیاد آن برای سلامت کودکان در حال رشد آگاهی داشته و می دانند هیچ خوراکی دیگری نیست که بتواند از لحاظ ارزش های غذایی جایگزین خرما شود.

اگر به شهرهای جنوبی کشور سفر کنید با محصولات خوراکی ویژه ای مواجه خواهید شد که هر یک از فرآورده های طبیعی خرما هستند به عنوان مثال عده زیادی به دنبال خرید خمیر خرما در بوشهر بوده زیرا یک ماده اولیه اصلی در تهیه نان خرمایی، انواع کیک و شیرینی به حساب می آید.

شهرهای متعددی از کشورمان به دلیل آب و هوای گرم و خاک حاصلخیز دارای شرایط مطلوب برای کشت انواع درخت نخل بوده که از آن ها گونه های مختلف میوه خرما برداشت می شود و به دلیل خوشمزگی و ارزش های غذایی بالایی که دارند همواره مورد توجه ویژه مصرف کنندگان قرار داشته اند.

خرما به عنوان یک میوه باغی که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است می تواند در رژیم غذایی تمامی افراد در گروه های سنی مختلف قرار گرفته تا از فواید بیشمار آن بهره مند شوند اما طریقه مصرف خرما متنوع است و در شکل های مختلفی می توان آن را میل کرد.

خرماهای کشت شده در ایران پرتعداد هستند و هر یک از لحاظ خصوصیات ظاهری، طعم و سایز با یکدیگر تفاوت هایی دارند که از آن ها در شکل میوه خرما و یا فرآورده های دیگر آن استفاده می شود.

محصولات جانبی خرما شامل شیره خرما، عسل خرما، خمیر خرما، چیپس خرما، شربت خرما، مربای خرما و غیره می شوند که روش مصرف هر یک متفاوت از دیگری بوده اما همگی حاوی خواص مفید و ارزش های غذایی میوه اصلی هستند.

تنوع گونه خرما در کشورمان زیاد است و مثلا برای تهیه چیپس خرما از نمونه های نیمه مرطوب و خشک استفاده می شود حال آنکه تهیه خمیر خرما نیاز به انواع مرطوب خرما دارد بنابر این لازم است در ابتدا به معرفی مختصر معروف ترین خرماهایی که در ایران کشت می شوند بپردازیم:

  • خرما مضافتی: این مدل از خرما بیش از سایرین در میان مصرف کنندگان شناخته شده و دارای رنگ سیاه و ماهیت تر است.
  • خرما پیارم: در میان خرماهای نیمه خشک نمونه پیارم از مابقی محبوب تر است و شیرینی زیاد آن به دلیل وجود قند فرکتوز برای بدن ضرر ندارد.
  • خرما استعمران: این نوع خرما نیمه خشک بوده و گزیه مناسبی برای صادرات محسوب می شود.
  • خرما شاهانی: تر بودن و داشتن شیره زیاد از مشخصات بارز این رقم خرما است.
  • خرما ربی: ظاهر خرما ربی کمی چروکیده است و به دلیل شهد کمی که دارد می توان برای مدت طولانی آن را نگهداری کرد.
  • خرما زاهدی: در میان ارقام نیمه خشک خرما، رقم زاهدی دارای پوستی نرم است که به خوبی برق زده و آن را مشتری پسند می کند.
  • خرما کبکاب: ضخامت بالای پوست خرما کبکاب موجب شده تا دیرتر خراب شود و از شهد مناسبی هم برخوردار می باشد.

خرید خمیر خرما

کارگاه های شیرینی پزی، صنایع غذایی مرتبط با تهیه انواع کیک، بیسکوییت و شکلات و حتی مادرانی که فرزندان در سنین رشد دارند همواره به دنبال خرید خمیر خرما با بالاترین کیفیت بوده تا به عنوان یک ماده خوراکی طبیعی و کاملا ارگانیک مورد استفاده قرار دهند.

در میان فرآورده های جانبی متعدد خرما بدون شک خمیر آن یکی از پرکاربردترین محصولات است که می تواند جایگزین شیرین کننده های مصنوعی شده و یا به عنوان ماده اولیه برای پخت نان و کلوچه مورد استفاده قرار بگیرد.

خمیر خرما حالتی نیمه جامد اما نرم و انعطاف پذیر دارد که برای تهیه آن بیش از همه خرماهای شاهانی، مضافتی، کبکاب و امثال آن ها به کار گرفته می شوند و به دو شکل کاملا مکانیزه و توسط ماشین آلات پیشرفته و یا به شکل سنتی و در خانه تولید خواهد شد.

مراحل تهیه خمیر خرما متعدد است که برخی از آن ها در تهیه خانگی حذف می شوند اما شکل استاندارد و اصولی تولید خمیر خرما به شرح زیر است:

  • در ابتدا بهترین کیفیت از خرما انتخاب شده و پس از شستشوی کامل ضد عفونی خواهد شد و براساس نوع، کیفیت و رنگ سورت می شود تا خمیر خرمای تولید شده دارای یک کیفیت یکنواخت و طعم مشخص باشد.
  • کار با هسته گیری و جداسازی کلاهک خرما ادامه پیدا کرده و رطوبت آن کمی بیش از 20 و کمتر از 30 درصد تنظیم خواهد شد و از هر گونه مواد زائد و ناخالصی مانند پوست پاکسازی می شود تا وارد مرحله پاستوریزاسیون گردد.
  • وقتی گوشت خالص خرما پاستوریزه شد آماده خرد کردن شده و در این قسمت باید ماده ای خاص به نام امولسیفایر به خرما اضافه شود که نقش پایدارکنندگی ظاهری ترکیبات را در صنایع غذایی ایفا می کند.
  • خمیر خرما با پشت سر گذاشتن مرحله همگن سازی راهی بخش بسته بندی شده که پس از آن بلافاصله به دست مصرف کنندگان در بازار خواهد رسید.

برای خرید خمیر خرما درجه یک و مرغوب نیازی نیست تا حتما در بوشهر زندگی کرده و یا به این شهر زیبا سفر کنید زیرا امروزه خریدهای اینترنتی کار را بسیار آسان کرده اند و در هر شهری از کشور که باشید، شرق یا غرب، شمال یا جنوب تفاوتی ندارد و فقط با مراجعه به فروشگاه های آنلاین معتبر همچجون این سایت، امکان سفارش و خرید خمیر خرما اعلا فراهم شده است.

با تماس گرفتن با بخش فروش ما می توانید بهترین کیفیت از خمیر خرما را طی مدت زمان کوتاهی سفارش داده و در آدرس دلخواه دریافت کنید و اطمینان کافی در مورد سلامت و طعم دلپذیر خمیر خرما داشته باشید.

1 دیدگاه

  • من خمیرخرما خوردم در واقع همون خرمای چرخ شده و بدن هسته هست
    مصرف خمیرخرما برای تولید شیرینی و لواشک و نان فانتزی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *