امروزه دسترسی به محصولات نیمه آماده مانند خمیر خرما پیچ که طرز تهیه آسانی دارد و فواید مصرف آن برای بدن اثبات شده است، به سادگی امکان پذیر باشد.

آنچه در اینجا می خوانید!

طرز تهیه خمیر خرما

حدف شیرینیجات صنعتی و مصرف انواع قند طبیعی یکی از مهمترین راهکارها برای جلوگیری از ابتلا به اضافه وزن و بیماری هایی مانند دیابت است که برای این منظور امروزه محصولاتی مانند خمیر خرما و شکر قهوه ای تولید می شوند.

آشنایی با طرز تهیه خمیر خرما این امکان را فراهم می کند که علاقه مندان به مصرف خرما و فرآورده های آن به راحتی بتوانند این محصول را در خانه تهیه و مصرف کنند.

برخی از افراد به علت مبتلا بودن به برخی بیماری ها مانند بیماری دستگاه گوارش و روده، قادر به خوردن خرمای تازه نیستند و گاهاً حساسیت هایی در بدن آن ها ایجاد می شود.

این افراد می توانند به جای خرمای تازه، انواع فرآورده آن مانند خمیر خرما و حلوای خرما را در برنامه غذایی خود قرار دهند تا هیچ محدودیتی برای آن ها به وجود نیاید.

چند سالی است که محصولی به نام خمیر خرما به صورت بسته بندی کیلویی یا عمده در بازار عرضه می شود که کاربردهای گسترده ای در صنایع غذایی و شیرینی پزی مدرن دارد.

برای تهیه و تولید آن باید خرمای مناسب که دارای درصد مناسبی رطوبت است انتخاب شود که انواع خرما مضافتی، شاهانی و کبکاب که رطوبت نسبی دارند برای این منظور مناسب هستند.

البته باید خاطر نشان کنیم که در تولید خمیر خرما معمولاً از انواع خرمای درجه دو و غیر صادراتی استفاده می کنند که کیفیت آن ها مناسب بوده و دارای بافت سالم و نرمی هستند.

بکارگیری دستگاه های نیمه اتوماتیک در فرآیند تولید سبب شده تا ضمن کاهش مدت زمان تولید، هزینه های جانبی نیز تا حد زیادی کاهش یابد و سود حاصل از فروش این محصول روند افزایشی داشته باشد.

برای تهیه بعد از خرید خرمای مناسب، ابتدا آن ها را دستچین کرده و هر نوع آلودگی از خرما جداسازی می شود، همچنین اگر پوست خرما اندکی خشک باشد از میوه آن جدا می کنند اما معمولاً تولیدکنندگان از خرمای با پوست برای تولید خمیر استفاده می کنند.

در مرحله بعد خرما را درون ورودی دستگاه ریخته و به وسیله یک سطح قابل حرکت خرما درون یک حفره قرار می گیرد که ابتدا کلاهک و هسته آن ها جداسازی و سپس با چرخ هایی دورانی له می شوند و خمیر خرما به دست می آید.

اگر در تولید این محصول از خرمای تیره و سیاه رنگ استفاده کنند، رنگ خمیر نیز به مراتب سیاه تر از زمانی است که خرمای مورد استفاده قهوه ای یا قرمز رنگ است.

انواع خمیر خرما متناسب با نوع کاربرد آن به صورت کاملاً خالص و بدون افزودنی یا همراه با انواع مغزیجات مانند گردو، بادام و برخی چاشنی ها مانند هل و دارچین به بازار عرضه می شوند.

خمیر خرما برای مصارف روزانه افراد معمولاً دارای برخی مواد نگهدارنده و همچنین طعم دهنده ها هستند که علاوه بر تنوع طعم و مزه آن، امکان استفاده به عنوان یک میان وعده سالم و ارگانیک را نیز دارد.

خمیر خرما پیچ

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید برخی خوراکی ها را در خانه تهیه کنید، برای آماده سازی خمیر خرما پیچ نیز نیاز به مواد اولیه چندانی نخواهید داشت.

تنها کافی است که یک خرمای مرغوب که رطوبت آن بین 20 تا 25 درصد بوده و میزان شیرینی آن نسبتاً زیاد است انتخاب کنید تا در عرض نیم ساعت یک خمیر خرمای ارگانیک و کاملاً سالم درست کرده باشید.

برای این منظور ابتدا هسته و کلاهک خرما را با دست جدا کنید و اجازه دهید تا خرما به مدت یک ساعت در دمای محیط بماند تا بافت آن کاملاً نرم شود، سپس با استفاده از چرخ گوشت یا غذاساز، آن را کاملاً له کنید تا آماده مصرف شود.

نکته مهم اینکه اگر پوست خرما را دوست ندارید، باید در همان مرحله اولیه از گوشت خرما جدا کنید اما توصیه ما این است که اگر پوست خرما زیاد سفت و خشک نباشد، حتماً آن را نیز استفاده کنید.

مصارف خانگی خمیر خرما عمدتاً برای تهیه انواع کیک، شیرینی و دسرهای خانگی است که می توانید از آن به جای شکر استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که برخی از انواع خرما چندان شیرینی نیستند و لازم است از عسل یا سه شیره به عنوان شیرین کننده آن استفاده کنید.

علاوه بر مصارف خانگی در صنایع غذایی نیز برای تهیه مارمالاد، انواع کیک، شیرینی و برخی دسرهای نیمه آماده و یخچالی از خمیر خرما استفاده می کنند که ضمن افزایش قوام محصول، میزان جذب مواد مغذی آن نیز افزایش می دهد.

در ترکیبات خمیر خرما پیچ مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین C وجود دارد که مصرف آن برای ورزشکاران با هدف تامین انرژی لازم و کمک به عضله سازی یکی از بهترین انتخاب ها است.

از این محصول می توان به عنوان یک مکمل غذایی برای رشد هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان استفاده کرد، همچنین خمیر خرما به افزایش وزن کودک و جلوگیری از سوء تغذیه آن ها کمک می کند.

مصرف روزانه یک یا دو قاشق خمیر خرما به تنهایی یا همراه با میاه وعده عصرانه، انتخاب مناسبی برای مادران باردار است زیرا ضمن جلوگیری از افت فشار خون آن ها، به رشد جنین و وزن گیری او نیز کمک خواهد کرد.

در بازار کشور به واسطه تولید مقادیر قابل توجه ای انواع خرما، برای تهیه خمیر آن محدودیتی وجود ندارد که این امر سبب شده، این محصول با قیمت مناسبی عرضه و در دسترس باشد.

تهیه خمیر خرما عمده با مصارف صنعتی باید از مراکز معتبر تولیدی انجام شود، زیرا کیفیت این نوع خمیر نقش بسزایی در طعم و مزه محصولی نهایی دارد که در نهایت به افزایش میزان حاصل از فروش برند تولیدی منجر خواهد شد.

اگر در حوزه صادراتی فرآورده های ارگانیک برای تامین خمیر خرما دچار چالش هایی مانند عدم یافتن تامین کننده معتبر هستید، برای سفارش این محصول می توانید به صورت آنلاین و از طریق فروشندگان این مرکز اقدام کنید.

در این سایت انواع خمیر خرما فله ای و بسته بندی برای مصارف صنعتی و تجاری در امر صادرات نیز با قیمت کارخانه تولیدی و در حجم عمده برای خریداران در سراسر کشور ارسال می شوند که کیفیت مناسبی از نظر رنگ ظاهری و طعم دارند، برای خرید و ثبت سفارشات خود با شماره موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

1 دیدگاه

  • کلوچه هایی که با خرما درست میشه یکی از بهترین تغذیه ها برای کودکان هست که هم باعث رفع گرسنگی در کودک می شه
    و هم اینکه باعث افزایش سطح هوشیاری و یادگیری و تامین انرژی روزانه در کودک و نوجوان بلاخص در محیط مدرسه می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *