یکی از محصولات جانبی که از میوه خرما به دست می آید خمیر خرما می باشد که کاربرد گسترده ای در صنعت شیرینی پزی دارد.

قیمت خمیر خرما

نوع میوه و کیفیت آن که در تهیه خمیر خرما استفاده شده، نوع برند، کیفیت و شرایط بازار از عواملی می باشند، که روی قیمت خمیر خرما تاثیر گذار هستند، بنابراین در هنگام خرید خمیر خرما توجه کنید که رنگ ان باید قهوه ای کم رنگ مانند گوشت میوه خرما باشد و طعم، رنگ و عطر دلپذیر میوه خرما تازه را می دهد.

در تولید خمیر خرما مقداری از آب خرما یا همان شهد خرما خارج می شود لذا خمیر خرما در مقایسه با شیره خرما از حجم بیشتری برخوردار می باشد، خمیر خرما ایرانی طعم شیرینی دارد به همین دلیل به راحتی می توانید از میان نمونه های خارجی آن را تشخیص دهید.

پرورش و تولید انواع میوه خرما، خوشبختانه به دلیل شرایط آب و هوایی که ایران دارد، امکان پذیر می باشد و یکی از این میوه ها خرما است، که خمیر آن مصرف فراوانی در شیرینی پزی دارد.

خمیر خرما در واقع یکی از فرآورده های خوشمزه و پرکاربرد میوه خرما می باشد، که از وزن و حجم میوه در طی فرآیند طولانی آن کم می شود، که این نه تنها باعث حمل و نقل راحت تر می شود بلکه هزینه حمل و نقل هم کاهش پیدا می کند.

از انواع میوه ها می توان خمیر تهیه کرد تا تمام خواص میوه مورد نظر در آن وجود داشته باشد به عنوان مثال شما با مصرف خمیر خرما می توانید از خواص میوه خرما بهره مند شوید و مواد مغذی آن را دریافت کنید.

طعم متفاوتی که خرماهای ایرانی نسبت به خرماهای خارجی دارند لذا به راحتی خمیر خرما ایرانی را می توانید تشخیص دهید در جنوب کشور عمده خرماهای ایران کاشته می شود.

میوه خرما که در ایران تولید می شود علاوه بر این که صادر می گردد برای تولید شیره خرما، قند مایع خرما و خمیر خرما هم مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا خمیر خرما از شربت عسل یا افرا سالم تر است؟ از نظر مواد مغذی بله، خمیر خرما حاوی چندین تن آنتی اکسیدان بیشتر و بیش از دو برابر چندین ویتامین و مواد معدنی است با این حال، مهمتر از آن، حاوی فیبر رژیمی است که بر سرعت جذب قندها در بدن ما تأثیر می گذارد، بنابراین گزینه GI پایین تری نسبت به عسل و شربت افرا دارد.

کاربرد خمیر خرما

همان طور که قبلا اشاره کرده ایم تمام خواص میوه خرما در خمیر خرما طبیعی وجود دارد و شما با مصرف آن می توانید به راحتی در فصل هایی که میوه خرما وجود ندارد از خاصیت های آن استفاده کنید، از این رو می توان از کاربرد خمیر خرما به استفاده از آن در تهیه محصولات غذایی مختلفی مانند کیک، شیرینی، کلوچه، کلمپه، نان، حلوا و غیره اشاره نمود که با مصرف این خوراکی های می توانید از خواص خرما بهره مند شوید.

در صنعت شیرینی پزی از خمیر خرما استفاده می شود و این یکی از مهم ترین کاربردهای این نوع محصول در این صنعت است، در تولید کلوچه های سنتی و نان های خانگی از خمیر خرما استفاده های زیادی می شود.

از آنجایی که خمیر خرما با خرماهای زیادی قابل تهیه است، قبل از امتحان کردن دستور تهیه آن، مطمئن شوید که طعم خرمایی را که استفاده می کنید دوست دارید، به همین دلیل است که برخی افراد عاشق استفاده از خرمای مجول هستند، زیرا آن ها فوق العاده شیرین و خوش طعم می باشند.

خمیر خرما منبع ویتامین C  می باشد، که این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان محسوب می شود و شما با مصرف میوه خرما و خمیر خرما می توانید خطر التهاب و بیماری های مزمن را از خود دور کنید، چون آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد و از ایجاد اکسیداتیو در بدن جلوگیری می نماید.

خمیر خرما برای بهبود سلامت دندان ها و استخوان ها مفید است، زیرا غنی از کلسیم می باشد همچنین غنی از فیبر است به همین دلیل مصرف آن می تواند مانع از ایجاد مشکلات گوارشی شود.

از سختی شریان ها جلوگیری می کند، چون پرتقال منبع ویتامین C می باشد و به رگ ها قدرت می دهد و به آن ها کمک خواهد کرد منبع فولات است لذا مصرف آن برای خانم های باردار مفید بوده و می تواند به رشد مناسب جنین کمک می کند.

خمیر خرما می تواند از بروز بسیاری از سرطان ها به ویژه سرطان روده بزرگ، معده، پستان، ریه و پوست جلوگیری کند، علاوه بر این برای پیشگیری از بیماری های کلیوی توصیه می شود به طور منظم میوه خرما و یا فرآورده های طبیعی آن مصرف شود تا خطر سنگ کلیه کاهش یابد.

این محصول از بروز سرطان کبد پیشگیری خواهد کرد و این به واسطه ویتامین آ موجود در خمیر خرما می باشد، که به عنوان کاروتنوئید شناخته می شود.

خمیر خرما اصل و ارگانیک کلسترول را کاهش می دهد، زیرا مملو از فیبر محلول است، همچنین برای سلامت قلب مفید می باشد، چون پتاسیم دارد در واقع اگر سطح پتاسیم پایین باشد باعث می شود در قلب تپش های نامنظم ایجاد گردد.

در حالت کلی باید گفت خمیر خرما موجب تحریک آنزیم های گوارشی و رفع یبوست می شود، زیرا منبع فیبر رژیمی است به سلامت چشم ها کمک می کند و در برابر تباهی لکه زرد از چشم ها محافظت خواهد کرد و این به واسطه ترکیبات کاروتنوئید موجود در خمیر خرما می باشد که به ویتامین A تبدیل می گردد.

تفاوت خمیر خرما و شیره خرما چیست؟ خمیر خرما به سادگی از مخلوط کردن خرما به صورت خمیر درست می شود اما شیره خرما را برای مدت طولانی در آب می پزد تا تمام شیرینی و طعم خرما را بگیرند و سپس خرما را از مایع صاف می کنند و همچنان مایع را تبدیل به شربتی چسبناک و شیرین می نمایند.

بهترین خمیر خرما در بسته بندی های بهداشتی بدون واسطه و به صورت آنلاین توسط مجموعه ما عرضه می شود و تمام مشتریان عمده از سراسر کشور می توانند به راحتی سفارش خرید خود را با تماس تلفنی و یا پر کردن فرم مربوطه انجام دهند و چون کسب رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان هدف مجموعه ما می باشد، مطمئن باشید با یک بار خریدن از ما مشتری دائمی مجموعه خواهید شد.

1 دیدگاه

  • بنده از سایت شهدینا شیره خرما خریداری کردم عالی بوده میخوام خمیرخرما هم خریداری کنم
    انشالله که مثل شیرجات اینم عالی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *