در اغلب استان های جنوبی کشور تولید و برداشت خرما استعمران و تولید خمیر خرمای استعمران از آن بسیار پر رونق است که کیفیت بالایی دارد و برای صادرات به سایر کشورهای همسایه مناسب است.

قیمت خمیر خرما استعمران  در بازار

همه ما با خواص انواع خمیر خرما آشنا هستیم اما کمتر فردی در مورد تفاوت های این محصولات با یکدیگر اطلاعات کامل و جامعی دارد زیرا برای اغلب خریداران طعم و رنگ خمیر خرما استعمران حائز اهمیت است.

هر ساله شاهد تغییر در قیمت خرید و فروش این محصول هستیم که عوامل متعددی در این امر دخیل هستند.

از آنجایی که حجم قابل توجه ای از خمیر خرما استعمران، به عنوان محصولی صادراتی به کشورهای آسیایی و اروپایی ارسال می شود، تامین آن در بازار داخلی نیز با محدودیت هایی همراه است، پس اگر قصد سفارش و خرید عمده خمیر خرما استعمران را دارید، با ما همراه شوید تا بزرگترین تولیدکنندگان کشور را معرفی کنیم.

خمیر خرما استعمران یکی از باکیفیت ترین مشتقات خرما است که بررسی کیفیت و قیمت فروش آن در بازار می تواند به شناخت بیشتر آن برای مصرف کنندگان و امکان خرید مستقیم از تامین کنندگان معتبر منجر شود.

طبق آمارها حدود 70 درصد از نخلستان های استان خوزستان به کشت و پرورش خرما استعمران اختصاص دارد، به همین علت این استان را باید به عنوان بزرگترین قطب تولیدی این نوع خرما معرفی کنیم.

در نقاط جنوبی کشور، خرما استعمران را با نام های دیگری مانند خرما سمبرون، سمبارون و سمعران نیز شناخته می شود اما خرما سایر یکی از مشهورترین القاب این محصول در بین تجار و خریداران عمده به شمار می آید.

خمیر خرما استعمران به علت داشتن کیفیت بسیار بالا و قابلیت نگهداری برای مدت زمان طولانی یکی از اولین انتخاب ها جهت صادرات به بازارهای جهانی است و محبوبیت زیادی در بین کشورهای اروپایی دارد.

با توجه به فاکتورهای کیفی و امکان ارسال این محصول به صورت فله ای و بسته بندی شده به بازارهای جهانی، طی سال های اخیر خمیر خرما استعران در سازمان جهانی مالکیت فکری یا WIPO ثبت جهانی شده است.

شیرینی خمیر خرما استعمران بسیار زیاد است، به گونه ای که قند طبیعی موجود در آن به حدود 75 درصد می رسد که سبب شده مصرف آن به عنوان یک شیرین کننده و جایگزین مناسبی برای انواع قند و شکر صنعتی رایج باشد.

برای صادرات این نوع خمیر خرما معمولاً بعد از برداشت خرما، آن را شسته و سورت می کنند که برای این منظور از دستگاه های نیمه اتوماتیک مانند نوار نقاله استفاده می شود و در نهایت به خمیر خرما تبدیل می شود.

نکته مهم اینکه در صورت سفارش خریدار امکان بسته بندی آن ها در بسته بندی ها محکم و بهداشتی برای حفظ رطوبت و کیفیت اولیه آن نیز امکان پذیر است، البته این امر در طعم، مزه و بافت خمیر خرما هیچ تغییری ایجاد نمی کند زیرا مانع ورود هوا و آلودگی به محصول می شود.

قیمت خمیر خرما استعمران یکی از متغیرهای مهم در ثبت سفارشات عمده است زیرا در برخی از موارد به علت برخی فاکتورهای کیفی، شاهد روند افزایشی این محصول در بازار داخلی هستیم.

اگر خرما به صورت دستچین برداشته شده باشد و از نیروی کار جهت سورت کردن آن استفاده شود، بدون شک هزینه تمام شده برای خمیر خرمای آن بسیار بالاتر از زمانی است که خرما به صورت فله ای برای تولید خمیر خرما جمع آوری و تهیه شده است.

البته باید اشاره کنیم که حجم تولید سالیانه، میزان تقاضای بازار خارجی و چگونگی ارسال خمیر خرما برای خریداران عمده نیز به صورت مستقیم بر نرخ تمام شده هر کیلو از این محصول تاثیر می گذارند.

بهترین راه برای خرید خمیر خرما

رنگ قهوه ای تیره مایل به سیاه، بافت نسبتاً نیمه خشک و وجود 18 تا 20 درصد رطوبت برخی از ویژگی های کیفی خرما استعمران ممتاز است که آن را از دیگر ارقام خرما متمایز می کند به همین دلیل خرید خمیر خرما استعمران نسبت به سایر مشتقات خرما از حجم بالاتری برخوردار است.

برای خرید این محصول به صورت کیلویی برای مصارف روزانه یا جهت سفارش عمده با هدف توزیع در بازار، در نظر گرفتن برخی فاکتورهای کیفی و کمی اهمیت دارند که به صورت مستقیم بر کیفیت خمیر خرما استعمران تاثیرگذار خواهند بود.

نکته اول اینکه در خرید خمیر خرما حتماً از استاندارد بودن بسته بندی آن مطمئن شوید، هر چند در برخی از مناطق کشور، توزیع فله ای و کیلویی انواع خمیر خرما در بسته بندی های پلاستیکی نیز مرسوم است اما بسته بندی باید کاملا بهداشتی باشد.

اگر نگهداری خمیر خرما در انبار یا هنگام ارسال آن به بازار غیر بهداشتی باشد، بدون شک در مدت زمان کوتاهی بافت آن دچار کپک زدگی شده خواهد داشت، بنابراین توصیه می کنیم که مراکز معتبر و برندهای شناخته شده را برای خرید خمیر خرمای عمده انتخاب کنید.

در زمان حمل و نقل، تابیدن مستقیم نور خورشید به خمیر خرما استعران باعث تغییر رنگ و خراب شدن بافت آن می شود زیرا میزان رطوبت و همچنین شیرینی آن زیاد است، پس بهترین زمان برای انتقال این محصول به انبار یا بازار، اوایل صبح و قبل از طلوع خورشید است.

نکته دیگر اینکه بهتر است بعد از باز کردن ظرف بسته بندی خمیر خرما استعمران برای اولین بار، حتماً آن را در یخچال و دمای حدود 5 تا 10 درجه سانتی گراد نگهداری کنید تا بافت آن کاملاً خنک و تازه بماند.

امکان نگهداری خمیر خرما استعمران در انبارهای استاندارد با رعایت شرایط بهداشتی و تامین هوای خنک همراه با تصفیه هوا برای مدت زمان یک سال تا 15 ماه امکان پذیر است که این امر امکان صادرات این محصول در تمام طول سال را تسهیل می کند.

تامین انواع خمیر خرما استعمران با هدف  صادرات به اروپا یا توزیع در برخی از کلان شهرها مانند تهران و اصفهان نیاز به آنالیز بازار هدف و آگاهی از حجم تقاضا در فصول مختلف سال دارد.

دلیل این امر پایین بودن میزان تقاضا یا افزایش قیمت انواع خمیر خرما در برخی از فصول سال است که سبب می شود میزان حاشیه سود توزیع کنندگان به واسطه نبود تقاضا به پایین ترین سطح خود برسد.

اگر قصد فعالیت در حوزه صادرات یا خرید و فروش خمیر خرما استعمران در بازار داخلی را دارید، جهت آنالیز دقیق بازار و آگاهی از شیوه های توزیع با هدف سودآوری بیشتر می توانید با مشاوران اقتصادی این مرکز در تماس باشید.

فروشندگان آنلاین این سایت نیز به واسطه تامین مستقیم خمیر خرما استعمران، زمینه های توزیع عمده و آماده سازی سفارشات صادراتی را برای خریداران مهیا می کنند که جهت کسب اطلاعات جامع و دقیق تر می توانید با تماس مستقیم با بخش فروش ما ارتباط برقرار کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *