یکی از انواع فرآورده هایی که از میوه های مختلف همچون خرما به دست می آید خمیر خرما قهوه ای می باشد که معمولا در وعده صبحانه و یا عصرانه آن را مصرف می کنند.

طرز تهیه خمیر خرما قهوه ای

در ابتدا لازم است تا با تعریفی کلی و جامع از خمیر خرما قهوه ای آشنا شویم تا به تفاوت این نوع فرآورده با سایر مشتقات خرما پی ببریم.

خمیر خرما نوعی مارمالاد به حساب می آید که تکه های خرما در آن مشخص نیست در واقع در این نوع فرآورده، تکه های خرما به صورت کامل له شده اند و حالتی خمیری مانند به وجود می آید.

برای تهیه خیمر خرما می توان از انواع خرما استفاده کرد اما نکته مهمی که در تهیه آن وجود دارد استفاده از خرماها با در آوردن هسته آن ها می باشد، پس در خمیر خرما هیچ نوع هسته ای را نخواهیم دید.

فرآورده به دست آمده از خرما بسیار خوشمزه و منحصر به فرد خواهد بود زیرا هم رنگ زیبایی دارد و هم لعاب بسیار شیرین و دلپذیری را تولید می کند، این نوع محصول شیرین و خوشمزه در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه می شود و روش تولید آن نیز بسیار راحت است، بنابراین می توان تنها تفاوت آن را با مارمالاد در شکل ظاهری و کمی هم در مزه آن دانست زیرا در مورد خمیر خرما، خرماها به طور کامل له شده و  خمیری به دست می آیند.

همان طور که گفتیم استفاده ای که از خمیر خرما می شود دقیقا مشابه با مارمالاد و کرمفیل می باشد، از آن در وعده صبحانه استفاده می شود و می توان آن را به همراه نان، کلوچه، کیک و حتی شیر ولرم استفاده کرد، به طور مثال از این فراورده می توان در تهیه کیک و شیرینی و یا حتی روی بستنی های مختلف هم استفاده نمود.

خمیر خرما دارای دو نوع روش تهیه می باشد که شامل روش خانگی و روش کارخانه ای یا شرکتی می باشد که بارز ترین تفاوتی که در این دو روش وجود دارد، عدم استفاده از مواد نگهدارنده در روش خانگی می باشد.

بنابراین می توان آن را بسیار خوشمزه و سالم تر دانست، این محصول اگر به درستی ساخته و تولید شود می توان آن را تا ماه ها در یخچال نگهداری نمود البته شرط این مقدار نگهداری، استفاده از بسته بندی مناسب می باشد.

به طور کلی استفاده از این نوع فرآورده ها به منظور تامین انرژی روزانه و داشتن فعالیت هایی با نشاط می باشد، با توجه به این که کاربردهای مختلف خمیر خرما را ذکر کردیم اما می توانیم بگوییم که استفاده اصلی آن برای میان وعده ها و صبحانه می باشد.

انواع خمیر خرما مختلف به دلیل میزان کالری بالایی که دارند می توانند انرژی مورد نیاز برای یک روز پر کار را فراهم کنند اما علاوه بر نکاتی که گفتیم، خمیر خرما دارای تفاوت هایی در ترکیبات مورد استفاده خود می باشد که باعث می شود آن را کاملا محصولی منحصر به فرد در نظر بگیریم اما خصوصیات، کاربرد و نوع مصرف آن ها به یک شکل می باشد.

برای این که یک محصول خوشمزه و با کیفیت از خمیر خرمای قهوه ای به دست آوریم لازم است که با طرز تهیه آن آشنا شویم.

تهیه این فراورده نیاز به طی کردن چند مرحله ساده دارد که در صورت رعایت همه آن ها می توان محصولی مناسب را به دست آورد.

در تهیه خمیر خرما به مقدار مناسبی خرما تازه نیاز است که هسته های آن ها باید به طور کامل جدا شود.

علاوه بر این کاملا شسته و تمیز باشند تا هیچ گونه آلودگی را به وجود نیاورند، پودر دارچین نیز از ادویه هایی می باشد که در تهیه این محصول استفاده می شود.

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم به مقدار مناسبی آب در صورت سفت بودت بافت خمیر خرما، نیز نیاز می تا بتوانیم خمیر خرمای خوشمزه تری را تولید کنیم.

بعد از جدا کردن هسته های خرما باید گوشته آن ها را به صورت کامل له کنیم تا به شکل پوره و حالت خمیری در آید که برای اینکار هم می توان به صورت دستی با یک چنگال اقدام به له کردن نمود و هم می توان با استفاده از مخلوط کن یا غذاساز آن را میکس و له نمود.

ترکیب به دست آمده را باید در دستگاه مخلوط کن به صورت کامل مخلوط کنیم تا پوره ای یک دست و صاف به دست آید، سپس آن را با مقدار مناسب آب و دارچین مخلوط می کنیم تا بافت آن خیلی سفت نباشد.

قیمت خرید خمیر خرما

همان طور که گفتیم در تهیه خمیر خرما قهوه ای به یکسری مواد و روش ها نیاز داریم اما نکته ای که در تولید این محصولات وجود دارد استفاده از خرماهای باکیفیت و مرغوب می باشد، مهم ترین بحث در خصوص تهیه عمده خمیر خرما، قیمت خرید آن می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

شاید شما هم طعم شیرین و دلچسب دسرها را دوست داشته باشید اما قیمت خمیر خرما برای شما به صرفه و مطلوب نباشد ولی ما در این فروشگاه انواع مختلف این محصول را به قیمتی منصفانه و باورنکردنی در اختیار شما هموطنان گرامی قرار می دهیم چون هدف ما ارائه محصولی درجه یک و ارزان به مشتری است.

خمیر خرما با کیفیت و تازه می تواند خاطره دل انگیزی از یک دسر مرغوب را برای شما رغم بزند، هزینه خرید این فرآورده محبوب و شیرین بستگی به عوامل متعددی دارد که از جمله آن ها می توان به نوع مواد اولیه، کیفیت و تازگی خمیر خرما، قیمت خرید مواد اولیه، حجم و اندازه محصول و همچنین نوع بسته بندی اشاره کرد.

برای خرید انواع مشتقات خرما از جمله نمونه های خوشمزه ای مثل خمیر خرما قهوه ای می توان به مراکز مختلف عرضه مستقیم این محصولات مراجعه کرد و یا به صورت اینترنتی از فروشگاه های آنلاین معتبر محصولی با کیفیت را خریداری نمود.

به همین منظور مجموعه تولیدی ما با ارائه محصولات مختلف و با کیفیت اقدام به عرضه اینترنتی خمیر خرمای قهوه ای درجه یک در بسته بندی های کاملا بهداشتی می کند که جهت خرید این محصولات فقط کافی است تا با مراجعه به سایت زیر خریدی مطمئن و مناسب را انجام دهید.

ضمن این که می توانید با مشاوران فروش مجموعه نیز تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در خصوص خرید آنلاین به شما ارائه نمایند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *