از انواع فرآورده های خرما می توان به خمیر خرما تازه اشاره نمود که در ادامه با خواص آن برای سرماخوردگی بیشتر آشنا خواهید شد.

مشخصات خمیر خرما

در دنیای میوه ها تنوع بالایی وجود دارد که هر کدام خواص بسیار زیادی برای بدن دارند، از این رو باید گفت خرما و فرآورده های آن همچون خمیر خرما برای سرماخوردگی و دیگر عفونت ها در فصول سرد سال استفاده می شوند.

خمیر خرما دارای استفاده های بسیاری در طب سنتی نیز می باشد، این محصول دارای خواص بسیاری برای جلوگیری از سرما خوردگی است و عملکردی مشابه با عسل و آویشن را دارد.

خمیر خرما منبع طبیعی انرژی و جایگزینی ایده آل برای قند نیشکر یا چغندر و عسل برای صنایع غذایی است، به ویژه به عنوان جایگزین عسل برای محصولات و غذاهای گیاهی نیز مناسب است.

خمیر خرما می تواند به عنوان یک تنظیم کننده فشار خون نیز مطرح باشد، از لحاظ شکل ظاهری مانند رب گوجه فرنگی حالت خمیری دارد و رنگ ان با توجه به نوع خرما از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره متغیر است.

گوشت خرمای خشک بدون هسته و پوست آن به مدت کوتاهی با بخار حرارت داده می شود و به صورت خمیر ریز در می آید که به آن خمیر خرما گفته می شود.

از اصلی ترین مشخصات خمیر خرما می توان به خواص آن اشاره نمود که یکی از محصولات پر خاصیت و بسیار درمانی می باشد به همین دلیل از آن می توان در فصول سرد سال برای پیش گیری و یا حتی درمان سرما خوردگی استفاده کرد.

همچنین مواد و ترکیبات موجود در خمیر خرما آن را برای درمان بی خوابی نیز مناسب کرده است که به روش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر این از خمیر خرما برای افزایش اشتها نیز استفاده می شود به همین دلیل کسانی که مشکل سوء هاضمه دارند می توانند از آن استفاده نمایند.

با توجه به نکاتی که ذکر کردیم می توان گفت که زیاده روی در مصرف خمیر خرما می تواند چاق کننده باشد از این رو موانع مصرفی نیز برای آن وجود دارد، کسانی که از رژیم های غذایی خاصی استفاده می کنند و یا قصد کاهش وزن دارند بهتر است در استفاده از خمیر خرما اعتدال را رعایت کنند اما در مقابل کسانی که قصد افزایش وزن دارند نیز نباید با مصرف بیش از حد اثرات مثبت این محصول را به نتایج منفی تبدیل کنند.

خمیر خرما با pH پایین خود در برابر اکثر باکتری ها مقاوم است و می توان آن را در دمای اتاق از 4 تا 25+ درجه سانتی گراد به مدت 12 ماه بدون هیچ مشکلی نگهداری کرد، همچنین می توان آن را تا 24 ماه در یخچال نگهداری نمود.

یکی از مشخصه های دیگر خمیر خرما، خاصیت ملین بودن آن است که عملکردی مانند انجیر خشک دارد و مسهل کننده می باشد، با توجه به این که خمیر خرما در ترشح بسیاری از هورمون های زنانه تاثیر گذار است بنابراین استفاده از آن برای زنان باردار باید به موقع باشد، از این رو بسیاری از پزشکان توصیه کرده اند که مصرف خرما و فرآورده های سالم آن برای زنان باردار در 6 ماهگی انجام شود.

از مشخصات منحصر به فرد خمیر خرما تمیز کنندگی خون است، همچنین باعث تحریک تولید خون سالم می شود، این محصول می تواند تسکین بخش التهابات مختلف باشد و با تنظیم میزان آب بدن از بروز تشنگی بیش از حد جلوگیری می نماید.

مصرف خمیر خرما برای کودکان نیز حائز اهمیت می باشد زیرا می تواند برای آن ها تب بر باشد و تسکین دهنده بسیاری از دردها و ناراحتی های ناشی از سرما خوردگی در این سنین می باشد.

خمیر خرما برای سرماخوردگی + خرید عمده

همان طور که گفتیم مصرف مقادیر مناسبی از خمیر خرما می تواند برای سرماخوردگی موثر باشد، علاوه بر این می تواند سرفه های خشک و آزار دهنده بعد از سرما خوردگی را نیز تسکین دهد، در نتیجه باید گفت مصرف این محصول می تواند سینه را نرم کند و به منظور تسکین درد سینه و تنگی نفس که همگی در مواقع سرما خوردگی ظاهر می شوند موثر است.

مصرف خمیر خرما برای بزرگسالان و کودکان می تواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد، تحقیقات نشان داده است که مصرف آن برای کودکان می تواند به طور فوق العاده ای سرفه را تسکین دهد اما از این محصول فقط  بایدبه صورت تازه و بدون مواد شیمایی شود.

امروزه از فراورده های متعدد خرما می توان استفاده نمود و از خواص بی شمار آن ها بهره مند شد، استفاده از خمیر خرما می تواند آن را برای تمام فصول مناسب گرداند و در فصل هایی که خرما یافت نمی شود می توان خمیر خرما را جایگزین آن نمود.

با توجه به این که هیچ گونه عارضه جانبی برای استفاده عادی از خمیر خرما تایید نشده است لذا از آن به عنوان یکی از محصولات بسیار کاربردی و مهم در رژیم غذایی یاد می شود اما هر محصول غذایی با وجود تمام خواصی که می تواند داشته باشد، در صورت استفاده نامتعارف و بیش از حد می تواند نتایج نامناسبی همچون جوش های ریز پوستی به دلیل طبع گرم این محصول در پی داشته باشد.

امروزه برای هر نوع ناراحتی و مشکلی یک داروی شیمیایی وجود دارد از این رو برای همه افراد بدیهی است که مصرف هر داروی شیمیایی در کنار فوایدی که دارد می تواند نتایج منفی را هم به دنبال داشته باشد، به همین دلیل توجه به استفاده از داروهای گیاهی بسیار بیشتر از گذشته شده است.

با توجه به این که تمام خواص دارویی موجود را می توان در انواع میوه ها و فرآورده های آن ها به دست آورد بنابراین لزوم استفاده انواع خمیر خرما جهت بهره برداری از این خواص، بیشتر به چشم می آید.

با توجه به خواصی که خمیر خرما برای سلامتی دارد، لذا استفاده و علاقه مردم به این فرآورده نیز افزایش پیدا کرده است و فروشگاه های مختلفی در سراسر کشور توزیع عمده این محصولات را بر عهده دارند.

از این رو شما خریداران محترم می توانید جهت خرید عمده انواع فرآورده های خرما همچون خمیر خرما، شیره خرما، قند مایع خرما و غیره با مجموعه شهدینا تماس بگیرید و با قیمتی مناسب این محصول را از این سایت خریداری نمایید.

1 دیدگاه

  • مصرف مقداری خمیر خرما در طول روز هم نشاط آور هست
    هم انرژی بدن را تامین می کند
    و هم اینکه به دلیل شیرین بودن رفع گرسنگی می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *