خمیر خرما یکی از فرآورده های میوه خرما می باشد که برای تهیه آن در اولین مرحله باید هسته های خرما را از آن جدا کرد. سپس پوست خرما را جدا می نمایند و آن ها را به صورت یکنواخت خرد می کنند، پس از تنظیم محتوای رطوبت، خمیر خرما می تواند عرضه شود.

برای تهیه انواع خمیر خرما می‌ توانید به بسیاری از مراکز عرضه عمده جنوبی کشور مراجعه نمایید و بهترین و با کیفیت ترین خمیر خرما عمده خود را تهیه نمایید.

توزیع عمده خمیر خرما طبیعی

آشنایی با انواع خمیر خرما طبیعی

آشنایی با انواع خمیر خرما طبیعی

خمیر خرما طبیعی یکی از فرآورده‌های خرما می باشد که در صورت تولید استاندارد، به آن هیچ گونه اضافات مصنوعی اضافه نخواهد شد. خمیر خرما ماده بسیار مغذی است که استفاده از آن در وعده صبحانه و یا به عنوان میان وعده توصیه می شود‌. می توان از آن به عنوان چاشنی و مارمالاد در تولید انواع شیرینی یا کیک استفاده کرد.

در حال حاضر برای پخت انواع حلوا در شیرینی سراها، تولید بیسکویت و کلوچه و… از این خمیر به وفور استفاده می شود.

خمیر خرما از خواص درمانی بسیار زیادی برخوردار است و سرشار از فیبر محلول می باشد. این خمیر باعث می شود تا کلسترول مثبت خون ما افزایش پیدا کند و از طرفی باعث کاهش کلسترول منفی خون خواهد شد. همچنین خمیر خرما باعث افزایش استحکام استخوان های بدن می شود؛ چرا که سرشار از سلنیوم، منیزیم، کلسیم و مس می باشد که تمامی این مواد برای سالم نگه داشتن استخوان ها بسیار موثر هستند.

خمیر خرما از تمامی خواص خرما برخوردار است و سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و اکسیدان های موجود در خرما می تواند رادیکال های آزاد بدن را عامل اصلی ابتلا به سرطان اند را از بین ببرد. همچنین در رفع چین و چروک پوست بدن انسان بسیار موثر است و در نتیجه برای حفظ زیبایی محصولی کارآمد به حساب می‌ آید.

در حال حاضر انواع خمیر خرما به روش های صنعتی و نیمه صنعتی تولید می شود و برای تولید آن فرایند های بسیار زیادی وجود دارد.

برخی از خرماها، همچون خرمای کبکاب، شاهانی و یا مضافتی با استفاده از ماشین آلات مخصوصی تبدیل به خمیر خرما می شوند. در خمیر خرما هیچگونه مواد مصنوعی و مواد نگهدارنده استفاده نشده است و خواص آن کاملاً محفوظ می ماند. این خمیر بسیار خوش خوراک است و از بافتی یکنواخت برخوردار است.

خمیر خرما بسته به نوع خرمای مورد استفاده، رنگ های متنوعی دارد. خمیر سیاه از خرمای سیاه و خمیرهای قهوه‌ ای از خرمای زرد و قهوه‌ ای تولید شده‌ اند، اما در فرآیند تولید خمیر خرما می توان به مواردی همچون مغز پسته، مغز گردو، کنجد و… به آن اضافه کرد که همگی آن ها باعث بهبود طعم و افزایش خاصیت محصول خواهد شد.

خمیر خرما در بسیاری از صنایع غذایی استفاده می‌ شود و به گفته متخصصین بهترین جایگزین برای انواع شکر و یا شیرین کننده های مصنوعی است. می توانید از آن در وعده صبحانه و عصرانه استفاده کنید، مصرف آن به عنوان چاشنی و مارمالاد برای تولید انواع شیرینی و کیک بسیار توصیه می شود. در حال حاضر از این خمیر در صنعت شیرینی سازی، پخت کیک و شکلات سازی، همچنین تولید انواع بیسکویت و کلوچه، پخت حلوا و… استفاده می شود.

عوامل موثر بر کیفیت خمیر خرما طبیعی

عوامل موثر بر کیفیت خمیر خرما طبیعی

خمیر خرما یکی از ساده ترین و پرمصرف ترین فرآورده های خرمایی است که در بسیاری از استان‌ ها در انواع شیرینی و حلوا ها استفاده می‌ شود. از طرفی خمیر خرمای صادراتی از بازار بسیار خوبی برخوردار است.

این محصول ترکیبی نیمه جامد می باشد و برای تهیه آن در ابتدای کار باید بهترین و با کیفیت ترین خرما را انتخاب نمایید. سپس باید از خرمای شما هسته گیری شود و پوسته از خرما جدا شود. در مرحله بعد خرما را خرد کنید و پس از تنظیم محتوای رطوبت، آن را در دستگاه های ویژه‌ ای پرس نمایید که در نهایت خمیر خرما تولید می شود. درصد رطوبت خمیر خرما باید بین ۲۰ تا ۲۶ درصد باشد و سپس چرخ شود.

در واقع مراحل تهیه خمیر خرما به اختصار شامل مرحله؛ ضدعفونی، درجه بندی، تنظیم رطوبت، کلاهک گیری، هسته گیری، حذف مواد زاید، پاستوریزاسیون، خرد کردن، همگن سازی، اضافه کردن امولسیفایر، همگن کردن نهایی و بسته بندی می باشد که اختلال در هر یک از این مراحل سبب مشکل در کیفیت نهایی خمیر خرما می شود.

بیشتر بخوانید: خمیر خرما شاهانی

برای تهیه خمیر خرما از خرما هایی همچون؛ خرمای کبکاب، شاهانی، مضافتی و …استفاده می‌ شود. رنگ آن قهوه ای و گاهی زرد تیره است. می توان با اضافه کردن موادی همچون؛ کنجد، فندق، مغز پسته، مغز بادام و… به آن طعم فوق‌ العاده ای بخشید.

پخش کننده بهترین خمیر خرما طبیعی

پخش کننده بهترین خمیر خرما طبیعی

از سوغاتی های بسیار پرطرفدار استان های کرمان و کرمانشاه نان خرمایی می باشد. در نان خرمایی از خمیر خرما استفاده شده است، به همین دلیل استقبال از خرید خمیر خرما بالاتر رفته و در سراسر کشور رواج پیدا کرده است. از طرفی خمیر خرما از ارزش تغذیه بسیار بالایی برخوردار است و حاوی فیبر، پتاسیم، کلسیم و انواع ویتامین ها می باشد.

خاستگاه تولید خرما در کشور ایران به مناطق جنوبی کشور بر می گردد، بنابراین مراکز پخش خمیر خرما بیش تر از هر جایی در این مناطق است و شما می توانید برای تهیه فراورده خرما به صورت حضوری به این مناطق مراجعه کنید و حتی خمیر خرما خود را به صورت عمده تهیه کنید. اما چنین روش خریدی به شما توصیه نمی‌ شود؛ چرا که وقت و هزینه بسیار زیادی از شما صرف خواهد شد.

در این زمینه می توانید از درگاه اینترنتی در هر نقطه از کشور نسبت به خرید خمیر خرما اقدام نمایید. فروشگاه اینترنتی ما بهترین و با کیفیت ترین انواع خرما را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید با خیالی راحت نسبت به کیفیت محصول، خمیر خرمای خود را تهیه نمایید.

سفارش فروش خمیر خرما طبیعی

سفارش فروش خمیر خرما طبیعی تولید کنندگان بهترین خمیر خرما بیش تر از همه در مناطق جنوبی کشور به ارائه خدمات می پردازند و بهترین و باکیفیت ترین انواع خمیر خرما را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

شما می توانید برای خرید خمیر خرما به صورت عمده به این مناطق مراجعه کنید و خمیر خرما خود را به صورت اقتصادی تهیه کنید. اما پیشنهاد می‌ شود که از خرید به صورت حضوری خودداری نمایید؛ چرا که باعث اتلاف وقت و هزینه بسیار زیادی از شما خواهد شد. در این زمینه می توانید به ثبت سفارش خمیر خرما طبیعی خود بپردازید.

بیشتر بخوانید: خمیر خرما طبیعی

اما بازار صادرات خمیر خرما سفارشی هم بسیار خوب است و کشورهای کثیری از جمله کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس نسبت به خرید این محصول ایرانی از خود استقبال نشان می‌ دهند. در این زمینه بازرگانان کثیری فعالیت دارند و بهترین و باکیفیت‌ ترین خمیر خرما را در اختیار مشتریان خود قرار می‌ دهند.

1 دیدگاه

  • خمیر خرما یکی از محصولات خرما می باشد و یکی از ساده ترین و پر مصرف ترین فرآورده های خرما است که در بعضی استان ها آن را به صورت نان خرمایی عرضه میکنند. همچنین صادرات خمیر خرما یکی از مهمترین محصولات صادراتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *