از لذیذترین خوراکی ها که دارای محبوبیت غیرقابل وصف نزد مصرف کنندگان می باشد، انواع خمیر خرما موجود در بین لایه های انواع کیک و شیرینی می باشد.

آشنایی مختصر با خمیر خرما

از خمیر خرما به عنوان نوعی شیرین کننده و طعم دهنده یاد می گردد و علاوه بر کاربرد گسترده در صنایع غذایی، دارای ارزش تغذیه ای بسیار خوبی نیز می باشد.

بیشتر ما شیرینی ها و نان های خرمایی را به علت لذیذ بودن مورد استفاده قرار می دهیم و به آن ها علاقه مند هستیم، اما واقعیت این است که این محصول به دلیل اینکه از مواد اولیه ارزشمندی به وجود آمده است، دارای ارزش غذایی بالایی نیز می باشد، اما توجه داشته باشید که در مصرف این محصول نباید زیاده روی شود.

امروزه تولید شیرینی ها، کیک ها، نان ها و کلوچه های سنتی به صورت سلیقه ای انجام می پذیرد و تولیدکنندگان ممکن است به شکل های مختلفی آن ها را تولید کنند، همچنین نوع مارمالاد و مواد اولیه ای که در تهیه این محصولات استفاده می شود ممکن است متفاوت باشد، این محصولات خوارکی نیز خود دنیای متنوعی دارند و به خریدار و مصرف کننده فرصت می دهند تا به طور سلیقه ای آن ها را خریداری کنند.

شیرینی های خرمایی، نان های خرمایی و کلوچه های خرمایی که با خمیر خرما تهیه می شوند از رایج ترین خوراکی های محبوب همگان به خصوص کودکان هستند و تهیه آن ها از محصولات مشابه دیگر بیشتر انجام می شود، همچنین این نوع از محصولات که با خمیر خرما درست می شوند در تمام نقاط کشور نیز رایج هستند.

خمیر خرما در حالت کلی یک محصول انرژی زا و بسیار مقوی می باشد، اما ناگفته نماند که نوع تازه این محصول این ویژگی را دارد، همچنین به علت مقوی بودن خمیر خرما، معمولاً یک فرد معمولی در طول روز می تواند به عنوان صبحانه یا عصرانه آن را به همراه نان، کیک و غیره مصرف کند.

نکته دیگری که در رابطه با خمیر خرما باید بدانید این است که حتماً باید در یخچال نگهداری شوند، بنابراین ضروری است که محصول مورد نظر حتماً درست نگهداری شود و مورد استفاده قرار بگیرد تا از کیفیت مطلوب برخوردار بوده و به سلامت مصرف کننده هم آسیب وارد نکند.

خمیر خرما را هم به صورت خانگی می توان تهیه کرد و هم اینکه نوع آماده آن ها در بازارهای مربوطه موجود می باشد که محصولاتی آماده و مناسب برای شما خواهند بود به شرطی که خرید آن ها را به درستی و از طریق مراکز اصلی انجام بدهید.

این نوع از خمیر خرما برای مهمانی ها و مراسم های خاص مانند عید نوروز، دورهمی دوستانه و موارد مشابه گزینه های خیلی خوبی هستند و آن ها را به صورت ترکیبی می توانید داخل کیک، کاپ کیک، کلوچه و غیره استفاده نمایید و از میهمانان خود پذیرایی کنید.

موارد استفاده از مصرف خمیر خرما

از متنوع ترین و مناسب ترین شیرینی جات و نان های فانتزی، می توان به محصولاتی که با خمیر خرما درست می شوند، اشاره نمود که کاربرد آن ها به این صورت است ابتدا از چند لایه تشکیل می شوند و قسمت های میانی آن ها با استفاده از خمیر خرما پوشش داده شده است و با استفاده از مواد غذایی مختلف مانند شکلات، میوه های برشی، نقل، اسمارتیز، پودر کاکائو و غیره اقدام به تزئین آن ها می شود.

امروزه انواع کلوچه ها در طعم ها و اندازه های مختلف تولید می شوند و کلا در تولید آن ها به صورت سلیقه ای اقدام می شود، اما کلوچه های خرمایی محبوبیت بیشتری دارند و می توان گفت اکثر افراد علاقه خاصی به این نوع شیرینی دارند.

تهیه این محصول نسبت به سایر انواع شیرینی ها و کلوچه های سنتی نسبتاً آسان تر می باشد، اما مراحل خاصی دارد که حتماً باید پشت سر گذاشته شوند تا کلوچه خرمایی تولید شده از کیفیت کافی برخوردار باشد.

از متفاوت ترین و البته محبوب ترین شیرینی های سنتی موجود در دنیای امروزی، نوع خرمایی آن ها است که معمولاً از چند قسمت متفاوت تشکیل می شوند و تنها لایه وسطی آن ها با خیر خرما پر می شود.

کلوچه های سنتی که با خمیر خرما تهیه می شوند تا حدودی شبیه به کلمپه کرمانی هستند که به شکل های مختلفی تزیین می شوند و در کل نه تنها به عنوان شیرینی سنتی خوب و لذیذ به شمار می آیند، بلکه به عنوان میان وعده و چاشت برای کودکان در مدرسه بهترین گزینه هستند.

در رابطه با این شیرینی های خرمایی باید بدانید که این محصولات نیز ارزش غذایی بالایی داشته و بسیار لذیذ و خوشمزه می باشند که حتماً باید به طور تازه مورد استفاده قرار بگیرند.

تولید این نوع از شیرینی جات با خمیر خرما و کلوچه ها نه تنها به صورت سنتی و در منزل، بلکه به صورت صنعتی و در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی انجام می پذیرد.

در میان انواع شیرین های موجود در بازار نوع خرمایی آن ها سالم تر از انواع شیرینی های خامه ای است چرا که ارزش غذایی آن ها نیز به نوع مواد اولیه که در تهیه این محصولات استفاده می گردد، مربوط است و از آنجا که خرما سرشار از مواد مفید و مقوی است، بنابراین خمیر خرما نیز سرشار از مزایای سلامتی می باشد.

از آشناترین و پرفروش ترین شیرینی های خرمایی موجود در بازارها می توان به کلوچه های خرمایی، نان های خرمایی، بیکسویت های خرمایی و غیره اشاره کرد که معمولاً نزد مصرف کنندگان با نام محصولات خرمایی شناخته می شوند، علت نامگذاری آن ها به این دلیل است که دارای خمیر خرما می باشند.

در تهیه این محصولات ابتدا نان آن ها تهیه می شود و سپس قسمت داخل این نان ها که خالی می باشد با استفاده از قیف های مخصوص پر از خمیر خرما می شود، بنابراین شیرینی های خرمایی مقدار بیشتری از خمیر خرما را در خود دارند، همچنین اندازه های مختلفی را شامل می شوند و در عین ساده بودن، محصولاتی پربار و مغذی می باشند که همواره به عنوان دسته ای برتر از شیرینی جات خرمایی از آن ها یاد می شود.

فروش تازه ترین و لذیذترین نوع خمیر خرما با بسته بندی های متنوع در این مجموعه انجام می پذیرد که در تولید و بسته بندی آن ها بسیار دقت شده و به سبب داشتن تنوع بالا، به صورت عمده و سفارشی می توانید اقدام به تهیه آن ها کنید.

فروش خمیر خرما صادراتی در این مجموعه مستقیما از مرکز تولیدی آن انجام می پذیرد و محصولات دارای نرخ های مصوب اتحادیه و قیمت های بسیار منصفانه و مشتری پسند هستند، برای خرید می توانید با شماره درج شده تماس بگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *