ایران عزیز ما از دیرباز مهد بسیاری از غذاها و فرآورده های خوشمزه و کمیاب بوده است، یکی از آن ها که از شهرت بسیاری نیز برخوردار است خمیر خرما می باشد.

آنچه در اینجا می خوانید!

قیمت خمیر خرما

خمیر خرما یکی از مشتقات خرما است که اگر به صورت بسته بندی شده عرضه تشود قیمت بالاتری خواهد داشت، خمیر خرما در واقع نوعی چاشنی شیرین است که از سالیان دور در ایران تهیه می شده و معمولاً برای پخت انواع کلوچه های سنتی همچون کلمپه استفاده می شد اما امروزه تولید خمیر خرما به صورت صنعتی نیز برای بسیاری از کاربردهای دیگر مناسب است.

خمیر خرما در شهرهای مختلف ایران تهیه می شود و با توجه به مواد اولیه آن و نوع خرمای استفاده شده، قیمت متفاوتی دارد همچنین باید گفت محصولات مختلف در شهرهای ایران با یکدیگر تفاوت های کوچکی دارند اما اساس تولید آن ها یکی می باشد در این مبحث می خواهیم شما را با خمیر خرمای خوشمزه و مرغوب آشنا کنیم.

برای تهیه خمیر خرما معمولاً از خرمای له شده یا میکس شده همراه با هل و بعضی دیگر از طعم دهنده ها استفاده می شود برای تزیین آن معمولاً از پودر پسته و یا کنجد کمک می گیرند، باید دقت داشته باشید که بسیاری از اصول تغذیه قدیمی ها بر اساس حکمت بوده و خرمای موجود در خمیر خرما از بهترین و شیرین ترین آن ها می باشد بنابراین خمیر خرما دارای قندهای مضر بازاری نیست.

بنابراین مصرف خمیر خرمای سالم و مطمئن برای افراد معمول محدودیت خاصی ندارد و حتی می توان گفت این چاشنی یک میان وعده سالم برای افراد ورزشکار و نیز کودکان به حساب می آید.

استفاده از میان وعده های سالم به خصوص جایگزین مناسب برای محصولاتی مانند شیرینی های خامه ای و بیسکویت های کرمدار می باشد با توجه به اینکه ذائقه کودکان که هر محصولی را نمی پسندد، جایگزین کردن محصولات کارخانه بسیار سخت است اما چون خمیر خرما طعم بسیار دلپذیری دارد می تواند با ذائقه کودکان سازگار باشد بنابراین اگر نگران تغذیه سالم کودک خود هستید می توانید خمیر خرما را به عنوان یک میان وعده جایگزین محصولات کارخانه ای کنید.

باید توجه داشته باشید که وجود خرما در خمیر خرما باعث به وجود آمدن خواص بسیاری در این محصول شده است زیرا همانطور که می دانید خرما حاوی ویتامین و مواد معدنی بسیاری می باشد که همه این مواد در تامین سلامتی بدن موثر هستند، خرما حاوی مقادیر فراوانی ماده معدنی پتاسیم است، مصرف مواد غذایی پتاسیم دار از بروز سکته ها در بدن جلوگیری می ‌کند و می ‌تواند باعث کاهش بیماری های قلبی شود.

از طرف دیگر خرما مقادیر زیادی فیبر دارد همانطور که می دانید فیبرها از از اجزای مهم مواد غذایی هستند که وجود آن ها در تغذیه روزانه به سلامت هاضمه بسیار کمک می کند و باعث کارکرد روده ها و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست می شود، از طرف دیگر به علت وجود موادی مانند گردو در ترکیب برخی از خمیر خرماها شما می توانید از مزایای این محصول مفید نیز بهره مند گردید.

به علت استفاده از افزودنی های بسیار پرخاصیت و خوش طعم در خمیر خرما، طعم آن بسیار دلپذیر است، این افزودنی ها علاوه بر اینکه در طعم دهی به این محصول نقش دارند حاوی مقادیر زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان نیز هستند.

آنتی اکسیدان های موجود در این محصول می تواند در سلامت بدن مفید باشد، یکی دیگر از محصولاتی که در برخی از خمیر خرماها استفاده می شود، پودر پسته است که باعث افزایش متابولیسم بدن و نیز جذب مواد مغذی می شود.

از طرف دیگر خمیر خرما به علت دارا بودن طبع گرم از لحاظ طب سنتی بسیار قابل توصیه است در حالت کلی و بدون در نظر گرفتن طبع طب سنتی، بیشتر طرفدار مواد غذایی با مزاج گرم هستند و مصرف این مواد توصیه می شود البته اگر طبع شما بسیار گرم باشد مصرف بیش از اندازه محصولات با مزاج گرم می ‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند.

خمیر خرما کرمان

شاید تمایل داشته باشید که خمیر خرما کرمان را در خانه درست کنید، نباید فکر کنید درست کردن این محصول سخت است اتفاقاً خمیر خرما در ایام قدیم به صورت خانگی تولید می شد اما با گذشت زمان تولید آن رونق گرفته و به صورت صنعتی درآمد.

برای تهیه خمیر خرما کرمان در خانه باید مهارت کافی داشته باشید برای این کار می ‌توانید از غذاساز و در صورت نبودن غذاساز از مخلوط کن استفاده نمایید، مواد لازم برای تهیه خمیر خرما عبارت است از خرمای بدون پوست و بدون هسته، مقدار کمی آب و در صورت تمایل پودر پسته، پودر دارچین، گردو و غیره که به سلیقه خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

تنها لیست مواد مورد نیاز برای تهیه خمیر خرما شامل خرمای له شده و آب است که با گنجاندن دارچین در در این نمونه خاص، می توانید طعم آن را بسیار جالب تر و خوشمزه تر کنید.

این خمیر خرمای دارچینی خانگی کاملاً از مواد گیاهی تهیه شده است و از تمام استانداردهای طبیعی و سالم پیروی می کند.

توجه داشته باشید اگر خمیر خرمای شما کمی خشک است می ‌توانید با افزودن مقدار آب، مجدد آن ها را در عرض چند دقیقه زنده و تازه کنید.

اگر شما عاشق خمیر خرما هستید و یا مسافر شهر کرمان می باشید و حتی در امر تجارت این محصول پرتقاضا و خوشمزه فعالیت دارید و می خواهید یک محصول خوب و باکیفیت که همه پسند می باشد و با رعایت اصول بهداشتی تولید و بسته بندی شده است را خریداری کنید، می توانید از ما کمک بگیرید.

مجموعه ما با تولید انواع و اقسام مشتقات خرما همچون خمیر خرما در بسته بندی های مختلف همچون کارتن های 10 کیلویی، سعی در جلب رضایت هم وطنان عزیز را از سراسر کشور دارد بنابراین شما می توانید این محصول را با بهترین کیفیت و تازه ترین پخت از ما دریافت نمایید، در هر شهری که زندگی می کنید، می توانید از طریق سایت ما این فرآورده خوشمزه را سفارش دهید تا در اسرع وقت برای شما ارسال شود همچنین اگر سوال بیشتری در این زمینه دارید می توانید با پشتیبانان سایت در تماس باشید چرا که هدف ما رضایت شماست.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *