یکی از پر خاصیت ترین مواد غذایی موجود در طبیعت خرما است که به صورت خمیر نیز شکل داده می شود که به آن خمیر خرما می گویند.

آنچه در اینجا می خوانید!

صادرات خمیر خرما

میزان صادرات خمیر خرما از ایران به سایر کشورهای همسایه همچون ترکیه، پاکستان، افغانستان و غیره بر اساس کیفیت محصولات و نوع بسته بندی آن ها مشخص می شود و می توان گفت به دلیل کیفیت بالای محصولات تولید شده در ایران و بسته بندی محکم و بهداشتی محصولات، هرساله میزان صادرات آن ها افزایش می یابد.

همان طور که همه شما مطلع هستید، خرما از محصولات شهرهای جنوبی و گرم کشور می باشد و در شرایط آب و هوایی گرم رشد بهتری خواهد داشت و  شهارهایی همچون بوشهر، کرمان و غیره از شهرهای بزرگ و گرم کشور می باشند که در زمینه تولید خرما و انواع فرآورده های متنوع این محصول نظیر خمیر خرما فعالیت گسترده ای دارند.

سالیانی است که کشور عزیزمان با ارائه خمیر خرما با کیفیت و درجه یک از برندهای شناخته شده در این حوزه به یکی از بزرگترین صادرکنندگان در جهان تبدیل شده است  که با برداشت خرماهای مرغوب از نخلستانهای استان های مختلف، آن ها را برای تبدیل به خمیر خرما به کارخانه می گیرد.

به دلیل روی آوردن بسیاری از مردم به مصرف غذاهای سالم و پر انرژی و توصیه بسیاری از پزشکان تغذیه به مصرف مواد غذایی طبیعی و سالم، امروزه میزان مصرف خمیر خرما با گسترش مواجه شده است.

به دلیل تغییر در سبک زندگی بسیاری از اشخاص با پیروی از رژیم های غذایی سالم و مقوی برای داشتن تناسب اندام مایل هستند که از مصرف قند و شکر مصنوعی پرهیز کنند و با روی آوردن به شیرینی های طبیعی و مفید نیاز بدن خود را به این ماده تامین کنند.

قندهای طبیعی از قابلیت هضم بالایی برخوردار هستند و در سوخت و ساز بدن شما هیچ خللی ایجاد نمی کنند، همچنین انرژی مورد نیاز بدن را نیز تامین می کنند از این رو برای بسیاری از کسانی که قند خون بالایی دارند و میزان گلوکز خون آن ها از حد مجاز فراتر رفته است، مصرف خمیر خرما به عنوان یک دسر یا شیرین کننده طبیعی بسیار مناسب است.

بسیاری از ورزشکاران برای تقویت استخوان و افزایش قوای جسمی از مصرف خرما و فرآورده های خرما استفاده های فراوانی می کنند با توجه به اینکه این محصول مستقیم از خرما به دست می آید به همان میزان خواص و فواید موجود در خرما را نیز دارد.

به دلیل طبع گرمی که این محصول دارد، برای افرادی که دچار سرد مزاجی هستند گزینه بسیار مناسبی است، همان طور که اطلاع دارید بسیاری از بیماری ها منشا و ریشه سرد مزاجی در آن ها نمایان است بنابراین از مصرف خمیر خرما غافل نشوید.

برای بسیاری از کودکان و نوجوانان که در سنین رشد هستند مصرف خرما و خمیر خرما توصیه می شود چرا که سبب محکم شدن استخوان ها می گردد، همچنین برای افراد میانسال و سالمند مصرف روزانه فرآورده های خرما نقش بسیار زیادی در تامین نیرو و انرژی بدن آن ها دارد.

موارد استفاده از خمیر خرما این است که برای تهیه انواع نان خرمایی، کلوچه خرمایی، مواد میانی انواع شیرینی ها کاربرد دارد و حتی در تهیه انواع دسر و حلوا نیز خمیر خرما جایگاه ویژه ای دارد.

تولید خمیر خرما

افرادی که در زمینه صادرات خمیر خرما فعالیت دارند باید درباره نحوه تولید خمیر خرما اطلاعاتی داشته باشند، در این خصوص باید گفت با گرفتن هسته خرما و پوست آن، محصولی بدون هیچگونه مواد زائد به دست می آید که با پرس کردن آن و آوردن فشار زیاد روی خرما، آن ها را له می کنند و به صورت خمیر نسبتاً سفت در می آورند که از نظر بسته بندی و میزان ماندگاری باید گفت نگهداری این محصول در طولانی مدت آسان تر از خرما می باشد.

به دلیل فیبر موجود در خمیر خرما، با مصرف مقدار کمی از آن احساس سیری به شما دست می دهد و این یک ویژگی بارز و فوق العاده عالی برای کسانی که دوست دارند تناسب اندام داشته باشند.

بسیاری از پزشکان برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند توصیه می کنند که مصرف روزانه خرما و خمیر خرما را در برنامه غذایی خود داشته باشند همچنین کسانی که دچار ناراحتی های معده هستند مصرف خمیر خرما همراه با شیر ولرم در وعده صبحانه سودمند می باشد.

به دلیل وجود مقادیر زیادی آهن در خرما، این محصول برای کسانی که دچار کم خونی های شدید هستند به شدت توصیه می شود، چرا که برای افزایش گلبول های قرمز خون آنان بسیار تاثیرگذار است، در نتیجه برای بسیاری از خانم هایی که اغلب دچار کم خونی هستند مصرف این ماده غذای پر خاصیت به شدت توصیه می گردد.

حتی در دوران قاعدگی مصرف فرآورده های خرما در جبران کم خونی اثرات چشمگیری دارد، همچنین در دوران بارداری نیز برای داشتن جنین سالم و تیزهوش با رشد مناسب، مصرف این محصولات توصیه شده است.

نکته دیگر در مورد میزان باروری آقایان می باشد که با مصرف خرما و فرآورده آن به میزان قابل توجهی تاثیر گذار می باشد، با توجه به آنتی اکسیدانی زیادی که در این محصول پر فایده وجود دارد برای پیشگیری بسیاری از بیماری های عفونی و ویروسی مناسب است.

از آنجایی که آنتی اکسیدان مانند سربازان در سیستم دفاعی بدن در برابر ورود انواع عوامل بیماری زا جلوگیری می کند، مصرف آن بسیار حائز اهمیت می باشد و به عنوان میان وعده می تواند برای رفع بی حالی و خستگی شما تاثیر گذار باشد.

از آنجایی که شهرهای جنوبی دارای نخلستان های خرما می باشند و همگی به تولید و عرضه این محصول مشغول هستند، خمیر خرما صنعتی نیز از جمله محصولاتی است که با بهره گیری از بهترین و پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا و دستگاه های مجهز با گرفتن پوست و هسته خرما با استفاده از مواد درجه یک و با کیفیت تولید می شود.

در این مجموعه انواع خیر خرما مرغوب در بسته بندی های مخصوص ارائه می شود، چنانچه قصد خرید خمیر خرما را به صورت عمده دارید می توانید اقدامات لازم را از طریق این وب سایت انجام دهید چرا که امکان سفارش و خرید عمده را فراهم آورده ایم.

مجموعه شهدینا با ارائه بهترین و باکیفیت ترین خمیر خرما به فروش این محصول سالم و مغذی به سراسر کشور می پردازد همچنین در زمینه صادرات آن نیز فعالیت گسترده ای دارد، در این راستا مشاوران این سایت برای رفع هرگونه ابهام و سوال برای خریداران آماده مشاوره دادن می باشند که با تماس مستقیم و کسب اطلاعات بیشتر می توانید بهترین محصول را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

2 دیدگاه

  • این شیرینی ها هست که بینشون خرما هست من خیلی دوست دارم. یعنی وقتی می خورم روزم یه جور دیگس

  • خرما به دلیل ظبع گرمش و انرژی زا بودنش برای بدن مفیده و خوردنش برای سلامتی بدن سفارش شد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *