خمیر خرما بسیار خوشمزه و مقوی می باشد و دارای خواص ویژه ای است که مهم ترین آن برای درمان کبد چرب و مشکلات گوارشی اشاره شده است.

سلامت و کیفیت خمیر خرما

خمیر خرما اصفهان از نظر سلامت و کیفیت در رده محصولات مرغوب و درجه یک قرار گرفته است که همین امر موجب محبوبیت آن شده است.

فقط به علت طعم بی نظیر خمیر خرما، این محصول انتخاب و استفاده نمی شود بلکه خواص آن نیز نقش مهمی در استفاده از این محصول را دارا می باشند و در این مطلب سعی بر این شده است که تا حدودی به خواص خمیر خرما پرداخته شود.

یکی از بزرگ ترین غده های موجود در بدن را می توان، کبد دانست که وظیفه آن کمک به گوارش است و سوخت و ساز بدن را ساماندهی می کند و اگر ناخواسته مواد سمی یا مضری وارد بدن شود، آن هنگام این کبد است که با جذب این مواد و تبدیل آن ها به مواد بی ضرر به بدن کمک بزرگی می کند و این درصورتی اتفاق می افتد که کبد خود دچار بیماری نشده باشد و بتواند برای بدن مفید واقع گردد.

فعالیت دیگر کبد این است که از بدن در برابر عفونت ها محافظت می کند و ساخت پروتئین، ذخیره کردن آهن و فراهم کردن انرژی برای بدن از دیگر کارکردهای مهم این عضو می باشد و شایع ترین بیماری های کبد که بی شک نام آن ها را شنیده اید، بیماری کبد چرب است که در دو نوع الکلی و غیر الکی است و در سه گرید این بیماری گسترش یافته است و رعایت نکردن  و خوردن مواد غذایی مضر از مهم ترین عواملی است که سبب ایجاد این بیماری گردیده است و متاسفانه روز به روز بر تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا می گردند، افزایش می یابد.

خمیر خرما یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند کارکرد سلول های کبد را کنترل کند و پاکسازی کبد به معنای حذف صفرای اضافی و دفع سموم می باشد از این رو خمیر خرما برای پاکسازی کبد بسیار مهم است.

خمیر خرما بر خلاف سایر فراورده های مضر، از تجمع تری گلیسیرید در کبد جلوگیری می کند و با افزایش سوخت و ساز بدن، کبد راحت تر می تواند سموم را از بدن دفع کند پس تمام مشتقات خرما همچون خمیر خرما یک دوست عالی برای کبد می باشند.

یکی از خوراکی های بی نظیری که خواص زیادی دارد و توسط خرما تهیه می شود، خمیر خرما است که با مواد اولیه ای مانند خرما، مغز گردو، آب و حتی پودر پسته این چاشنی فوق العاده را می توان تهیه کرد و از طعم عالی و خواص بی شمار آن لذت برد.

خرما و مشتقات آن همچون خمیر خرما با دارا بودن آنتی اکسیدان های قوی مانند یک محافظ طبیعی برای بدن عمل می کند و با مصرف آن ها می توان به تدریج وزن خود را کاهش داده و از شر چربی های شکمی راحت شوید زیرا خمیر خرما باعث احساس سیری و کاهش اشتها در فرد مصرف کننده می شود.

ویتامین E موجود در خمیر خرما نقش اساسی در حفظ و طراوت پوست ایفا می کند و جالب است بدانید که این محصول یک آنتی باکتریال است که می تواند باکتری های مضر را از بین ببرد و اگر در معرض بیماری های قلبی و عروقی قرار دارید حتما خمیر خرما را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

فواید خمیر خرما برای بیماری های مختلف

یکی از مواد اولیه مهم که نقش اساسی در تهیه خمیر خرما دارد، خرمای تازه می باشد و اکنون می خواهیم نقش خرما را برای کبد چرب با هم بررسی کنیم و ببینیم که این میوه خوش مزه چه مزایایی برای درمان و پیشگیری از کبد چرب دارد.

در ابتدا باید گفت که خرما را به عنوان منبع عالی برای اسیدهای چرب امگا3، امگا6، مواد معدنی و ویتامینهای K و E و غیره دانست که همین امگا 3 باعث کاهش چربی در سلول های کبدی می شود.

یک خاصیت مشترک که در خرما و خمیر خرمای تهیه شده از آن وجود دارد این است که همه آن ها سرشاز از آنتی اکسیدان و ویتامین E هستند که این ترکیبات باعث محافظت کبد در برابر رادیکال های آزاد می شوند و به همین علت افرادی که خمیر خرما مصرف می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به کبد چرب قرار می گیرند.

یک نقش غیر مستقیم خرما برای پیشگیری و کنترل کبد چرب با کنترل چربی خون توسط امگا 3 موجود در آن می باشد و مشاهده شده است افرادی که خمیر خرما را در برنامه غذایی خود گنجانده اند دارای عملکرد بهتری از کبد هستند.

برخی افراد به پوست خرما حساسیت دارند بنابراین این دسته افراد می توانند از خمیر خرما استفاده کنند تا از خواص میوه خرما نیز بهره مند شوند.

در این مطلب سعی بر این بود تا حدودی درباره این چاشنی پرطرفدار که خوشبختانه امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و دیگر محدود به استان های جنوبی نیست، صحبت کرده و نقش خمیر خرما در پیشگیری و درمان کبد چرب را بررسی کنیم و با توجه به خطرات این بیماری که اکثر افراد را تهدید می کند به شما توصیه می کنیم که خمیر خرمای مرغوب و سالم را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

برای خرید این محصول به نکات زیر توجه نمایید:

  1. قبل از خرید به شناسه محصول دقت کنید و به سراغ محصولی که بسته بندی شده است بروید.
  2. بهتر است به برچسب سلامت بهداشت توجه کنید.
  3. تاریخ تولید و انقضای محصول برایتان مهم باشد و بدانید که بسته بندی آن باید کاملاً بهداشتی باشد.

مجموعه ما که همیشه به سلامت افراد توجه زیادی دارد، اقدام به تهیه خمیر خرمای با کیفیت از بهترین مواد اولیه نموده است که رضایت همه خریداران و مصرف کنندگان را به همراه داشته است، پس به شما نیز خرید این محصول را پیشنهاد می دهیم و با اطمینان می گوییم که از این خرید پشیمان نمی شوید زیرا ما به کیفیت محصولات خود به خوبی اطمینان داریم و این افتخار ما بوده است که رضایت مصرف کننده همیشه با محصولات ما بوده است، برای خرید با بخش فروش شهدینا تماس بگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *