خمیر خرما یکی از محبوب ترین مشتقات خرما است که ماده اصلی تشکیل دهنده آن خرما طبیعی می باشد که ارزش غذایی بالا در کنار طعم لذیذ آن سبب شده تا این محصول به یکی از پرفروش ترین اقلام خوراکی در کشورهای مختلف از جمله ایران تبدیل شود.

بررسی ارزش غذایی خمیر خرما و بازار فروش آن

با توجه به اینکه ماده اصلی تهیه خمیر خرما، خرماهای تازه و طبیعی می باشد، می توان گفت که خمیر خرما دارای مقادیر قابل توجهی فیبر می باشد، خمیر خرما دارای مواد مغذی می باشد و مصرف به اندازه آن می تواند به کاهش کلسترول بد خون کمک شایانی کند.

مصرف خمیر خرما برای درمان یا پیشگیری از بسیاری از بیماری ها توصیه می شود، بسیاری از افراد خمیر خرما را برای کاهش وزن، بهبود دیابت نوع 2، بهبود عملکرد مغز، تقویت استخوان بندی و غیره استفاده می کنند.

همه این موارد باعث رونق بالای بازار خرید و فروش عمده خمیر خرما شده است، با توجه به اینکه تقاضا برای خرید خمیر خرما در ایران روز به روز بیشتر می شود، افراد بیشتری تمایل به سرمایه گذاری در زمینه خرید و فروش عمده خمیر خرما دارند.

در حال حاضر از خمیر خرما در تهیه محصولات خوراکی مانند بیسکویت، نوشیدنی، بستنی، کلوچه و غیره استفاده می شود بنابراین می توان از شرکت های تولید کننده این محصولات به عنوان بزرگترین مشتریان خمیر خرما یاد کرد.

لازم به ذکر است که این شرکت ها بایستی از قیمت انواع خمیر خرما به صورت دقیق و لحظه ای اطلاع داشته باشند، چرا که قیمت خمیر خرما بر روی قیمت محصولات آن ها نیز به صورت مستقیم تاثیر دارد.

لازم به ذکر است که خرما از جمله اقلام خوراکی است که ممکن است برخی از افراد بعد از مصرف آن دچار حساسیت های شدید شوند بنابراین افرادی که به خرما حساسیت دارند، بایستی شدیدا از خوردن خمیر خرما به دفعات زیاد و مکرر خودداری کنند، چرا که ممکن است مشکلات زیادی برای آن ها در پی داشته باشد.

حجم فروش خمیر خرما در تمام طول سال یکسان نمی باشد و فاکتورهایی مانند عرضه و تقاضا، قیمت خمیر خرما، حجم واردات، حجم تولیدات داخلی و غیره به صورت مستقیم بر روی بازار فروش عمده خمیر خرما تاثیر دارد.

در نظر داشته باشید که از این محصول (خمیر خرما) به عنوان وعده اصلی مانند صبحانه، میان وعده، یا در تهیه انواع دسر استفاده می شود به همین دلیل می توان گفت که بازار خرید و فروش عمده خمیر خرما همواره رونق بالایی دارد و یکی از پرسودترین زمینه های تجاری در کشور به حساب می آید.

حجم واردات یا تولیدات داخلی نیز به صورت مستقیم بر روی بازار فروش خمیر خرما تاثیر دارد، در صورتی که واردات این محصول کاهش پیدا کند و تولیدات داخلی نتوانند به تنهایی نیاز بازار را تامین کنند، بازار فروش خمیر خرما با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد.

لازم به ذکر است که بازار فروش خمیر خرماهای ایرانی در برندهای مختلف با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارد، عده ای از افراد به دلیل تفاوت قیمت زیاد و بالا بودن قیمت خمیر خرما وارداتی، خرید خمیر خرما ایرانی را ترجیح می دهند و عده ای دیگر به دلیل طعم قوی تر، اقدام به خرید ارقام وارداتی می کنند.

همین تضاد سبب تغییراتی در بازار فروش خمیر خرما در ایران شده است، فروش خمیر خرما به صورت حضوری و آنلاین انجام می شود که روش آنلاین تا حد زیادی در زمان و هزینه های شما صرفه جویی می کند.

قیمت و خرید خمیر خرما طبیعی

خمیر خرماهای موجود در بازار به دو دسته وارداتی و تولیدات داخلی تقسیم می شوند که هر یک از آن ها دارای کیفیت، بسته بندی و طعم های مختلفی می باشند، به همین دلیل نوسانات ارزی به صورت مستقیم بر روی قیمت خمیر خرما در بازارهای داخلی تاثیر دارد و افزایش قیمت دلار سبب افزایش قیمت خمیر خرما وارداتی می شود.

در نظر داشته باشید که خمیر خرما جز محصولات فسادپذیر می باشد و در صورتی که شرایط نگهداری و بسته بندی آن مناسب نباشد، در مدت زمان کوتاهی کیفیت خود را از دست می دهد، به همین دلیل بسته بندی یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت خمیر خرما می باشد.

هر چه کیفیت بسته بندی خمیر خرما بهتر باشد، به طبع قیمت خمیر خرما نیز بیشتر خواهد بود، همچنین در نظر داشته باشید که کشور وارد کننده خمیر خرما نیز می تواند نقش موثری در تعیین قیمت انواع خمیر خرما وارداتی موجود در بازارهای داخلی تاثیر داشته باشد.

در صورتی که فاصله جغرافیایی کشور مبدا با ایران زیاد باشد، هزینه های حمل و نقل، نگهداری از خمیر خرما و انبارداری آن نیز به طبع افزایش پیدا می کند که این عوامل در نهایت منجر به افزایش قیمت خمیر خرما در بازار می شود.

قیمت خمیر خرما از متغیرهای زیادی مانند نرخ تورم تاثیر می پذیرد، افزایش نرخ تورم سبب بالا رفتن هزینه های تولید، بسته بندی، نگهداری از دستگاه ها، نیروی انسانی و غیره خواهد شد که این عوامل نیز سبب بالا رفتن قیمت خمیر خرما خواهند شد.

عرضه و تقاضا نیز نقش بسیار مهم و اساسی در تعیین قیمت خمیر خرما دارد، در صورتی که حجم عرضه این محصول با تقاضا برای خرید آن در بازار همخوانی نداشته باشد، قیمت خمیر خرما با تغییرات چشمگیری همراه خواهد شد.

خمیر خرما طبیعی فاقد شکر یا مواد افزودنی مضر برای بدن می باشد، به همین دلیل افراد زیادی خرید خمیر خرما طبیعی را به نمونه های دیگر ترجیح می دهند، در واقع خرید خمیر خرما طبیعی به افراد کمک می کند تا علاوه بر تجربه یک طعم بی نظیر، سلامت خود را نیز حفظ کنند.

معمولا افرادی که به دنبال کاهش وزن می باشند، نسبت به مصرف و خرید خمیر خرما طبیعی اقدام می کنند، خرید خمیر خرما طبیعی از تامین کننده اصلی بدون دخالت واسطه ها، تا حد زیادی در هزینه های دو طرف معامله صرفه جویی می کند.

معمولا واسطه ها اقدام به خرید خمیر خرما طبیعی از تولید کننده یا وارد کننده اصلی کرده و بعد از اضافه کردن هزینه های جانبی، همان محصول را به خریدار نهایی تحویل می دهند که این موضوع بر روی قیمت خمیر خرما طبیعی نیز تاثیرات زیادی خواهد داشت.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای خرید خمیر خرما طبیعی از پلتفرم های آنلاین مانند مجموعه شهدینا که امکان ارتباط مستقیم فروشنده و خریدار را بدون دخالت واسطه ها فراهم می کند، کمک بگیرید، این مجموعه از تولیدکنندگان خمیر خرما می باشد پس با خیال راحت از طریق تماس تلفنی اقدام به خرید بدون واسطه نمایید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *